Klasa 3 - PSM I st. w Radomsku

Państwowa Szkoła Muzyczna I stopnia
im. Grażyny Bacewicz w Radomsku
Przejdź do treści
Szkoła > Teoria on-line > Cykl 6-letni
Kształcenie słuchu
1. Utrwalić poznaną gamę e-moll z podręcznika.
2. Powtórzyć odmiany gamy e-moll: - eolska (naturalna) - harmoniczna - dorycka – melodyczna.
3. Na stronie  http://www.dur-moll.pl/ utrwalamy poznane interwały (ćwicznia słuchowe) oraz w zakładce ćwiczenia z wiedzy teoretycznej „interwały na pięciolini”.

* 28.03
Gama B-dur
1. Proszę zapoznać się z budową gamy oraz triady B–dur. Podręcznik str.79
2. Zapisać gamę oraz triadę do zeszytu. W gamie zaznaczyć póltony, całe tony, tetrachordy i dźwięk prowadzący.
3. Podpisać dźwięki literami i solmizacją.
4. Zaśpiewać gamę i triadę z taktowaniem.
5. Ćwiczenie 1a str.79.
6. Wysłuchaj w programie dur-moll - 20 interwałów (bez seksty i septymy) i 20 trójdźwięków (bez zmniejszonego i zwiększonego). Prześlij zdjęcie z wynikami.

Zdjęcia z zadaniami proszę przesyłać na adres: aniajagus@wp.pl

* 01.04
Kształcenie słuchu i rytmika
1. Zaśpiewaj nazwami literowymi gamę B-dur z taktowaniem na dwa i cztery.
2. Zaśpiewaj triadę harmoniczną B-dur z taktowaniem na trzy.
3. W ćwiczeniu 1c (str. 79) 1d (str. 80) podpisz dźwięki literowo, następnie określ interwały pomiędzy dźwiękami.
4. Zaśpiewaj te ćwiczenia literowo z taktowaniem.
Pamiętaj o znakach przy kluczu!!!
 
Zdjęcia z zadaniami proszę przesyłać na adres: aniajagus@wp.pl
 
* 04.04
Utrwalamy tonację B-dur
1. Śpiewaj gamę i triadę B-dur z taktowaniem
2. Zadanie 1 h str. 80 (Taniec królewski), zaśpiewaj i wyklaszcz rytm.

* 09.04
1.  „Muzyczny detektyw” - zad. 1 str. 90. Odpowiedz na pytania i uzupełnij  zdania, podpisz interwały między dźwiękami i zaśpiewaj Kołysankę  solmizacją i literami z taktowaniem.
2. Piosenka „Kwiecień, plecień”  https://www.youtube.com/watch?v=v_uIhX6WpYM
3. Wyklaszcz rytm znajdujący się w poniższym linku:
Wypisz wszystkie grupy rytmiczne, które do tej pory poznaliśmy, a które mieszczą się
w jednej ćwierćnucie. Jako podpowiedź lub sprawdzenie swojej pracy zajrzyj tutaj:
 
(uważaj, ponieważ pojawia się tam grupa rytmiczna, której jeszcze nie poznaliśmy, więc jej nie wpisujemy)


* 17.04
Kształcenie słuchu
1. Wejdź na stronę internetową http://www.dur-moll.pl/
2.  Ćwicz nazwy dźwięków w kluczu wiolinowym i basowym - zakładka „Jaka to  nuta?” Wykonaj 10 przykładów. Zapisz dźwięki w zeszycie i podpisz je.
3. Ćwicz rozpoznawanie interwałów - zakładka „Interwały”, Wykonaj 10 przykładów. Swój wynik zapisz w zeszycie.
4.  Ćwicz rozpoznawanie trójdźwięków bez przewrotów - zakładka „Trójdźwięki w  postaci zasadniczej”. Wykonaj 10 przykładów. Swój wynik zapisz w  zeszycie.

Rytmika
Lekcja 51 - Grupy rytmiczne w taktach ćwierćnutowych:
Lekcja 52 - Grupy rytmiczne w taktach ósemkowych:

* 22.04
Kształcenie słuchu
Gama d-moll
1. Proszę zapoznać się z budową gamy  oraz triady d-moll. Podręcznik str. 94
2.  Zapisać gamę d-moll harmoniczną oraz triadę do zeszytu. W gamie  zaznaczyć póltony, całe tony, tetrachordy i dźwięk prowadzący.
3. Podpisać dźwięki literami i solmizacja.
4. Zaspiewać gamę  i triadę z taktowaniem.
5. Wysłuchaj w programie dur-moll - 20 interwałów (bez seksty i septymy) i 20 trójdźwięków (bez zmniejszonego i zwiększonego). Prześlij zdjęcie z wynikami.

Zdjęcia z zadaniami proszę przesyłać na adres: aniajagus@wp.pl

Rytmika
Lekcja 54 - Grupowanie wartości rytmicznych w taktach ósemkowych
Utrwalanie poznanych gup rytmicznych

* 25.04
Kształcenie słuchu
Utrwalamy gamę i triadę d-moll.
1. Zapisz w zeszycie gamę d-moll eolską, dorycką i melodyczną, zaznacz półtony, całe tony.
2. Podpisz dźwięki literami i solmizacją.
3. Zaśpiewaj wszystkie odmiany gamę gamy d-moll z taktowaniem.
4. Ćw. 1a proszę śpiewać z taktowaniem przesłać nagranie na adres: aniajagus@wp.pl.

* 30.04
KSZTAŁCENIE SŁUCHU
Utrwalamy tonację d-moll
1.  Zadanie 2 str. 97 – zapisz melodię w tonacji d-moll eolskiej, a  następnie zaśpiewaj z taktowaniem. Przepisz i zapamiętaj informacje z  niebieskiej ramki Gamy równolegle (str. 97)
Rytmika
Muzyczna matematyka
Na koniec wykonanych zadań zrób zdjęcie z wynikami, a następnie wyślij je do mnie na adres: aniajagus@wp.pl

* 05.05
Kształcenie słuchu
Pokrewieństwo gam durowych i molowych. Gama d-moll - ćwiczenia.
Wykonaj zadania znajdujące się w poniższych linkach.
Na koniec wykonanych zadań zrób zdjęcie z wynikami, a następnie wyślij je do mnie na adres: aniajagus@wp.pl

Rytmika

* 08.05
Powtórzenie wiadomości. Wykonaj zadanie w podanym linku

Zaśpiewaj gamę d-moll harmoniczną oraz triadę, a następnie wykonaj ćw. 1e str. 95 („Hej, od Krakowa jadą")

* 19.05
Kształcenie słuchu
Dyktando
Proszę o wykonanie zadania z poniższego linku i przesłanie zdjęcia slajdu 15 na adres aniajagus@wp.pl


Rytmika
TRIOLA - POWTARZAMY WIADOMOŚCI O GRUPACH RYTMICZNYCH RÓWNYCH ĆWIERĆNUCIE.

* 22.05
Kształcenie słuchu

* 26.05
Kształcenie słuchu I Rytmika

* 02.06
Kształcenie słuchu I Rytmika
Realizacja ćwiczenia pod linkiem:

* 16.06
Kształcenie słuchu I Rytmika
+48 044 683 24 07
+48 044 683 24 07 (fax)
Adres szkoły:
ul. Kościuszki 14
97-500 Radomsko
psmbacewicz@interia.pl
Wróć do spisu treści